Duyu Market
Des - Disleksi Eğitim Seti

Des - Disleksi Eğitim Seti

4 1
1 Yorum
Stok Durumu Stokta Var
173,50 TL
129,90 TL %25 indirim
Ürün Kodu : DM12151
24,41 TL x 6 ay’a varan taksit seçenekleri
Kredi Kartı, Havale/EFT veya Kapıda Ödeme seçeneği
Stokta Var
Kargo Bedava
Aynı Gün Kargo
  • Açıklama
  • Yorumlar (1)
  • Taksit Seçenekleri

Des - Disleksi Eğitim Seti

DES - Disleksi Eğitim Seti

 Set İçeriği:

Harf Hece Kelime Tombalası
Dikkat Ediyorum Doğru Okuyorum
Kolay Okuma için Hece Şeritleri
Harf Karıştırma Kitabı
Evde ve Okulda Disleksi
1 Adet Crossover Kalem Tutamağı
Kolay Çarpım Tablosu - Ritmik Sayma

Dikkat Ediyorum Doğru Okuyorum

Dikkat Ediyorum Doğru Okuyorum Çalışma Kitabı; görsel ve işitsel becerileri, ses-harf ve hece farkındalığını, harf ve hece ayrımlaştırmayı, decoding becerisini, otomatik sözcük tanımayı, kişinin okuma üzerinde kendi farkındalığını geliştirmeyi ve tüm bunların sonucunda da doğru ve anlayarak okumayı amaçlayan egzersizlerden oluşan bir özel eğitim materyalidir.

Dikkat Ediyorum Doğru Okuyorum Kitabı Ne Zaman ve Nasıl Kullanılır?

Çocuklarımız harflerin tümünü öğrenip heceleme aşamasına geldiğinden itibaren kullanılmaya başlanabilir. Okumayı tamamıyla sökmüş fakat; yanlış okuyan, harf karıştıran Dislektik Çocuklarımız için ve kelime, cümle sonlarını uydurarak okuyan Dikkat Eksikliği Olan Çocuklarımız için özellikle geliştirilmiş egzersizler içerir. Okuma  yazma öğretiminde benzer kelimeleri doğru okumayı amaçlayan egzersizlerden oluşmuştur. Yanlış ve uydurarak okuyan, harf karıştıran çocuklarımız için geliştirilmiştir.

Kitabın kullanma kılavuzunda; nasıl kullanılacağı açıklanmaktadır.

Sayfa Sayısı: 152

------------------------------------------------------------

KOLAY OKUMA İÇİN HECE ŞERİTLERİ KULLANMA KILAVUZU

Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri henüz harfleri yeni öğrenmiş, heceleri tanıma aşamasında olan çocuklarımızın otomatik hece okumalarını sağlamak, okumaya daha kısa sürede geçmelerini sağlamak için geliştirilmiş bir eğitim materyalidir. 

Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri ile R. Gagne’nin eğitim kuramına dayanarak aşağıdaki şekilde çalışılması önerilir.

1-Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri; renkli ve elle tutulabilir materyal olması, oyun oynar gibi çalışılması nedeniyle materyali kullanan kişide ilgi uyandırır, çalışma isteğini ve süresini arttırır. Gün içinde sık sık çalışılabilir.

2-Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri ile çalışmaya başlamadan önce çocuğumuzla/öğrencimizle bu çalışmanın amaçlarını konuşmalıyız. Ana amaç; okumayı sökmektir. Bu eğitim materyali öncelikle okumaya kolay geçmeyi sağlayacak bir çalışma aracıdır. Okumayı sökebilmek için önce alfabedeki tüm harfleri öğrenmek gerekir. Harfleri öğrendikten sonra heceleri kolayca tanıma ve okuyabilme aşaması gelir. Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri; heceleri tanıma ve kolayca okumayı sağlar. Yani ilk hedefimiz heceleri kolay tanıma ve okuma olacaktır.

3-Amaç ve hedef konuşulduktan sonra eski bilgilerimizi gözden geçirmeliyiz. Çocuğumuz/öğrencimiz

Alfabedeki tüm harfleri tanıyor mu? Tanımıyorsa harfleri sıklıkla tekrarlarken bir yandan da hece şeritleriyle çalışmaya başlayabiliriz.

4-Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri ile öğrendiği sessiz harflerden başlamak üzere gün içinde sık sık çalışmalıyız. Bir şeridi seçip çocuğumuzla/öğrencimizle birlikte şeritteki tüm heceleri sırasıyla okumalıyız. Çocuğumuz heceleri pekiştirdikçe sadece kendisi seçtiği şeridi bize okuyabilir.

5-Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri ile sık sık ve kısa süreli çalışmalar yapılması önerilir. Örneğin; her saat başı çocuğumuzu yanımıza çağırıp birkaç şerit seçtirip okutabiliriz. Bu kısa çalışma bittikten sonra çocuğumuz oyununa devam edebilir. Her saat başı çalışmakla günde pek çok kez tekrar yapma olanağı yaratmış oluruz .

6-Çocuğumuzun her okuduğu şerit için bir sticker (etiket) ya da puan gibi bir ödül verebiliriz Böylece çocuğumuzun çalışma motivasyonunu sürekli sağlamış oluruz. Çocuğumuzun çalışmayla ilgili duyguları hakkında konuşmak da motivasyonunu sürdürmeyi sağlayacaktır.

7-Birkaç günlük uygulama sonrası şeritleri kendi başına okuyabilme becerisi gözlenebilir. Gerekliyse çalışmalara aynı şekilde devam edebilir. Otomatik şekilde okuma geliştiyse heceleri ardı ardına birleştirme çalışmaları yani kelime okuma, elime tombalası çalışmalarına geçilebilir.

8-Çalışarak elde ettiğimiz pratikliği günlük hayatta kullanmaya başlamalıyız. Bunun için çalıştığımız şeritlere uygun kelimeleri vurgulamalıyız. Örneğin; b harfi ile ilgili şeridi çalıştıysak ba ile başlayan (baba, barış, bakkal vs.) kelimeleri hatırlamak, sözel olarak tekrarlamak gibi egzersizlerle heceleri pekiştirmeliyiz

İyi Çalışmalar Dileklerimizle

Uzm. Dr. Figen Şen Kösem

Çocuk ve Ergen Psikiyatristi

------------------------------------------------------------------

Kelime Tombalası

Kelime Tombalası; okumayı öğrenme aşamasındaki çocuklar için hazırlanmış bir eğitim materyalidir. İçerik ve yazı fontu Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni okuma yazma müfredatına uygundur.  Eğitimcilerin okumayı öğretme sürecinde sıklıkla yararlandıkları teknikle hazırlanmıştır. Kelime Tombalasında yer alan harfler, heceler ve kelimeler okulda öğretilen sırada yer almaktadır. Okumanın sökülmesi ve okuma hızının artışı için harf, hece ve kelimelerin sık tekrarı büyük önem taşımaktadır. Kelime Tombalası çocukların sıkılmadan, eğlenceli şekilde, oyun oynayarak bol bol harf, hece ve kelime tekrarı yapmalarına ve okuma becerilerini geliştirmelerine olanak sağlamaktadır.

Kelime Tombalası Nasıl Kullanılır?

Öğrenci alfabenin ilk harflerini öğrenmeye başladığı anda Kelime Tombalası kullanılmaya başlanır. Sırasıyla öğrenmeye başladığı harfler ve bu harflerle ilişkili hece ve sözcükler perforajından yırtılarak torbanın içine teker teker atılır. Aynı harf, hece ve kelimelere   karşılık gelen tombala kağıtlarından birer tane seçilerek oyun başlar. Oyunculardan biri torbadaki küçük kartları teker teker çekerek sesli olarak okur ve herkese gösterir. (Henüz harfleri, heceleri ya da kelimeleri yeni tanımaya başladığı dönemde torbadan kart çekmeyi öğrenci değil bizler yapmalıyız.) Kimin kartında bu harf, hece ya da kelime varsa üzerini kapatır. Kartındaki tüm kelimeleri kapatan kişi tombala der ve oyunu kazanmış olur.

“Okumayı sökme ve hızlandırma aşamalarında yararlı bir kaynak olarak hazırladığımız Kelime Tombalasını tüm ailenin birlikte oynamasını tavsiye ederim.”

Dr. Figen Şen Kösem

Çocuk Psikiyatrisi Uzmanı

-------------------------------------

Eve ve Okulda Disleksi

“Şimdi disleksi sadece beni gülümseten yazım hatalarım, yapamadığım hesaplarım, kimsenin göremediği düş bahçem”

Üniversite 3. sınıf öğrencisi F.O.

Yaşıtlarına göre gelişimlerinde farklılıklar olan, öğrenme güçlüğü yaşayan çocukları zamanında fark edebilmek ve onlara en uygun eğitim koşullarını sağlayabilmek çok önemlidir. Bu noktada eğitimcilerin, psikolog ve psikiyatristlerin çocuklardaki disleksi belirtilerini zamanında fark etmeleri, uygun yönlendirmelerle eğitimlerini desteklemeleri gerekmektedir. Ebeveynler ise çocuklarının disleksi tanısı nedeniyle duygusal olarak etkilenmeden, en doğru yöntemlerle desteklenmelerini istemektedirler. Ülkemizde disleksili öğrenciler için okulda ve okul dışında çeşitli eğitim olanakları bulunmaktadır.

Evde ve Okulda Disleksi Kitabında;

✔ Öğrenme güçlüğü ile karşılaşıldığında ne yapılmalıdır?

✔ Disleksi tanısı için hangi uzmana başvurulmalıdır?

✔ Disleksi eğitimi nasıl olmalıdır?

✔ Ebeveynler disleksili çocuklarını evde nasıl destekleyebilir?

✔ Eğitimciler disleksili öğrencilerini okulda nasıl destekleyebilir?

✔ Ülkemizde disleksili bireyler için güncel uygulamalar nelerdir?

gibi pek çok soruya yanıt bulabilirsiniz. Evde ve Okulda Disleksi Kitabı; öğrenme bozukluğu yaşayan çocukların ebeveynleri ve öğretmenleri için olduğu kadar bu alanda çalışan özel eğitim uzmanı, psikolog ve psikiyatristler için de başvuru kaynağı niteliğindedir.

------------------------------------

Harf Karıştırma Kitabı

‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı; Harfleri Karıştırma Sorunu yaşayan çocuklarımızın, uygun zihinsel egzersizlerle, harfleri karıştırmalarına neden olan temel algı farklılıkları ve zihinsel beceri eksikliklerini gidererek bu sorunun ortadan kalkmasına yardımcı olmaktadır. Ayrıca; Özel Öğrenme Güçlüğü yaşayan çocuklarımızın, ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin bu konuda çalışırken kullanabilecekleri bir eğitim materyalidir ve bu alanda nasıl çalışılabileceği konusunda fikir sahibi olmayı sağlayacaktır.

Özel Öğrenme Güçlüğünde harf karıştırmanın ana nedenlerinden biri, kişide görsel-işitsel dikkat, görsel-işitsel algı ve görsel-işitsel ayrımlaştırma becerilerinde eksikliklerin olmasıdır. Bu nedenle ‘‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı’nın içeriği, bu temel becerileri geliştirerek sorunu ortadan kaldırmak amacıyla oluşturulmuştur.

‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı; Özel Öğrenme Güçlüğüne yönelik uygulanması önerilen temel eğitim ilkeleri göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Kitabın kullanımıyla ilgili açıklamalar kullanma kılavuzu bölümünde açıklanmıştır. Kitaptaki egzersizlere başlamadan önce Kullanma Kılavuzu'nun okunması ve önerilen şekilde çalışılması, kitaptan en yüksek düzeyde yarar görülmesini sağlayacaktır.

‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı’ iki temel çalışma alanında yapılandırılmıştır. Bu alanların ilki; öğrenmeyi kolaylaştıracak şekilde kolaydan zora doğru hiyerarşik bir düzende oluşturulan, görsel-işitsel dikkat, görsel-işitsel algı ve görsel-işitsel ayrımlaştırma becerilerini artırmayı sağlayacak görsel ve işitsel egzersizleri içermektedir. İkinci çalışma alanı ise; ilkiyle paralel sürdürülen, öğrencinin çalışma motivasyonunu artırmayı sağlayan, ödül sistemine dayalı davranışçı tekniklerin uygulanmasını içermektedir.

Farklı fontlardan oluşan egzersizler ile çocukların farklı yazı tiplerini zorlanmadan okuyabilmeleri amaçlanmıştır. 

Crossover Pencil Grip, eğitimciler ve terapistler tarafından önerilen ergonomik bir kalem tutma aparatıdır. Eğitim terapisti Dr. Lois Provda tarafından geliştirilmiştir.

Crossover Pencil Grip kalem tutamağı yorulmadan güzel yazmak için gerekli olan uygun kalem tutuşunu ve kontrolünü geliştirir. Kalem tutarken el parmaklarının doğru konumlanmasını öğreterek kalemin kontrollü tutulmasını sağlar. Özellikle kalemi uygun şekilde tutamayan çocuklar için uygundur. Ergonomik tasarımı el kaslarının çabuk yorulmasını engeller. 

Ürün hem sağ elini hem sol elini kullananlar tarafından kullanılabilmektedir. Sağ elini kullananlar sağ el başparmaklarını "R" harfine, sol el ile yazanlar başparmaklarını "L" harfine yerleştirdiğinde diğer parmaklar doğal olarak yerleşerek uygun kalem tutuşu gerçekleşir. 


Silikonlu özel yapısı ile benzer sert plastikten imal edilmiş taklit ürünlerden daha yumuşak ve ergonomik bir tutuş sağlar. 

Eğitim terapisti Dr. Lois Provda tarafından geliştirilen ürün yorulmadan güzel yazmak için gerekli olan uygun kalem tutuşunu ve kontrolünü geliştirir. Kalem tutarken el parmaklarının doğru konumlanmasını öğreterek kalemin kontrollü tutulmasını sağlar. Özellikle kalemi uygun şekilde tutamayan çocuklar için uygundur. Ergonomik tasarımı el kaslarının çabuk yorulmasını engeller. 

Baş parmak gripin altına  yerleştirdiğinde diğer parmaklar doğal olarak yerleşerek uygun kalem tutuşu gerçekleşir. Yazma ve tutuş bozukluğu olan çocukların yazma becerilerinin gelişimini destekler. Disgrafi çalışmalarının verimliliğinin artmasını destekler.

1 Adet Kurşun Kalem Hediyedir.

Latex ve fithalat içermez.

Ürün kolaylıkla su ile temizlenebilir.

Amerika'dan İthal Edilmiştir.



   

----------------------

KULLANIM KLAVUZU



1'den 10'a kadar sayılarla çarpım tablosu içermektedir.

Kolay Çarpım Tablosu için Kullanım Klavuzu; çarpım tablosunu öğrenmeye çalışan çocuklarımız için geliştirilmiştir. Çarpım tablosunu oyun oynar gibi zevkle çalışarak öğreten bir eğitim materyalidir.


 


Eğitim konusundaki kuramcılardan R.Gagne’ye göre öğrenmenin sağlanabilmesi için aşağıdaki aşamaları içeren bir öğretim yöntemi uygulanmalıdır.


1- Öğrencide ilgi uyandırma,


2- Öğrenciye hedefler hakkında bilgi verme,


3- Eski bilgilerin hatırlatılması,


4- Uyarıcı materyalin sunulması,


5- Öğrenciye rehberlik etme,


6- Davranışı ortaya çıkarma,


7- Dönüt-düzeltme verme,


8- Performansı değerlendirme,


9- Akılda kalıcılığı ve hayata transferi sağlama,


Kolay Çarpım Tablosu için Ritmik Sayma-1 ile R Gagne’nin eğitim kuramına dayanarak aşağıdaki şekilde çalışılması önerilir.


1- Kolay Çarpım Tablosu İçin Ritmik Sayma-1 ile renkli ve elle tutulabilir bir materyal olması,oyun oynar gibi çalışılması nedeniyle materyali kullanan kişide ilgi uyandırır,çalışma isteğini ve süresini arttırır.Gün içinde sık sık çalışılabilir.


2- Kolay Çarpım Tablosu Ritmik Sayma -1 ile çalışmaya başlamadan önce çocuğumuzla/öğrencimizle bu çalışmanın amaçlarını konuşmalıyız.Ana amaç;çarpım tablosunu öğrenmektir.Bu amaç için üretilmiş olan bu eğitim materyeli öncelikle çarpım tablosunu öğrenmek için gereken ritmik sayma becerisini geliştirecektir.Yani ilk hedefimiz ritmik saymayı öğrenmek olacaktır.


3- Amaç ve hedef konuşulduktan sonra eski bilgilerimizi gözden geçirmeliyiz Çocuğumuz/öğrencimiz hangi sayılarla ritmik sayma yapabiliyor. Bunları tekrar etmeliyiz.Daha sonra takıldığı düzeyden başlayarak materyali çalışmaya başlayabiliriz.Örneğin;ikişer ikişer sayabilen öğrencimiz için materyalin birler ve ikiler ritmik sayma bölümlerini kullanmalıyız.


4- Başlama noktamızı böylece belirlemiş oluruz.Eğer üçer üçer saymayı hedefliyorsak materyalin yalnızca üçer saymalı (yeşil renkliler) kısmını kullanmalıyız.


5- Kolay Çarpım Tablosu için Ritmik Sayma-1 çocuğumuzla/öğrencimizle birlikte çalışacağımız bir materyaldir.


6- Uygulama örnekleri;


A) Örneğin;üçer üçer ritmik saymadan başlıyorsak metaryalin sadece bu kısmını elimize alıp masa ya da halının üzerine karışık halde dağıtmalıyız. Daha sonra sırayla 3-6-9…. Toplamasını isteyebiliriz. Bu sırada sesli olarak topladığı rakamları tekrar etmelidir.


B) Halının üzerine biraz mesafeli olarak dağıttığımız materyalin üzerinde sırasıyla 3-6-9….. atlayarak en son rakama ulaşmasını isteyebiliriz. Bu sırada sesli olarak üzerinde zıpladığı rakamı söylemelidir.


C) Elimizde 3-6-9…. şeklinde sıraladığımız materyali hızlıca iskambil kağıdı gibi yüksek sesle sayarak açmasını isteyebiliriz.


D) Materyali biz elimizde tutarken onun sırasıyla bizden isteyerek 3-6-9….. şeklinde masanın, halının üzerinde ritmik sayıları sıralamasını isteyebiliriz.


7-Çocuğumuzun/öğrencimizin her gün düzenli olarak, sık sık farklı uygulamalarla sıkılmadan, yüksek motivasyonla, eğlenerek çalışmasına eşlik edip çalışmasının gelişmesi ve duyguları hakkında konuşmalıyız.


8-Her seviyede birkaç günlük uygulama sonrası ritmik saymayı akıldan yapabilme pratikliğine ulaşıp ulaşmadığı konusunda performans değerlendirmesi yapmalıyız. Bu noktada elinin parmaklarıyla ritmik sayma pratikliğini çalışmak gerekir.


9-Çalışarak elde ettiğimiz pratikliği günlük hayatta kullanmaya başlamalıyız. Bunun için çalıştığımız seviyeye uygun günlük yaşamdan problemlerle pekiştirmeliyiz. Örneğin; üçleri çalıştıysak markete gidip tanesi 3 lira olan bir ürün alıp, 6 tane alsaydık kaç lira ödeyeceğimizi hesaplayalım. Böylece ritmik saymadan çarpma işlemine geçiş sağlanmış ve kalıcı öğrenme gerçekleşmiş olacaktır.


Gelişim Alanları : Genel Bilgi, Okuma Becerisi, Özel Eğitim
Yaş Aralıkları : 2 - 13 Yaş
Toplam 1 Değerlendirme

4

Ortalama Puan

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
Yeni Yorum Ekle
  • Disleksili çocuklar için böyle bir set hazırlamanız çok güzel. Set içerik olarak güzel bep kazanımlarının çoğunu karşılıyor. Hem okuma hem yazma çalışmalarında kullanılabilinir. Daha detaylı inceleyemedim ama kullanışlı tavsiye ederim.

3 Taksit 6 Taksit 9 Taksit

46,48 TL x 3

Toplam : 139,45 TL

24,41 TL x 6

Toplam : 146,48 TL

17,17 TL x 9

Toplam : 154,49 TL

46,48 TL x 3

Toplam : 139,45 TL

24,41 TL x 6

Toplam : 146,48 TL

17,17 TL x 9

Toplam : 154,49 TL

46,48 TL x 3

Toplam : 139,45 TL

24,41 TL x 6

Toplam : 146,48 TL

17,17 TL x 9

Toplam : 154,49 TL

46,48 TL x 3

Toplam : 139,45 TL

24,41 TL x 6

Toplam : 146,48 TL

17,17 TL x 9

Toplam : 154,49 TL

46,48 TL x 3

Toplam : 139,45 TL

24,41 TL x 6

Toplam : 146,48 TL

17,17 TL x 9

Toplam : 154,49 TL

46,48 TL x 3

Toplam : 139,45 TL

24,41 TL x 6

Toplam : 146,48 TL

17,17 TL x 9

Toplam : 154,49 TL