Disleksi Seti
Set İçeriği:
1-Harf Hece Kelime Tombalası (DM11886)
2-Dikkat Ediyorum Okuduğumu Anlıyorum (DM13820)
3-Kolay Okuma için Hece Şeritleri (DM1004)
4-Harf Karıştırma Kitabı (DM1002)
5-1 Adet Crossover Kalem Tutamağı (DM1841)
6-Çalışma Belleği - Balıklar Oyunu (DM14262)
7- Hece Panosu (DM15759)
------------------------------------------------------------
KOLAY OKUMA İÇİN HECE ŞERİTLERİ KULLANMA KILAVUZU
Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri henüz harfleri yeni öğrenmiş, heceleri tanıma aşamasında olan çocuklarımızın otomatik hece okumalarını sağlamak, okumaya daha kısa sürede geçmelerini sağlamak için geliştirilmiş bir eğitim materyalidir. Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri ile R. Gagne’nin eğitim kuramına dayanarak aşağıdaki şekilde çalışılması önerilir.
1-Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri; renkli ve elle tutulabilir materyal olması, oyun oynar gibi çalışılması nedeniyle materyali kullanan kişide ilgi uyandırır, çalışma isteğini ve süresini arttırır. Gün içinde sık sık çalışılabilir.
2-Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri ile çalışmaya başlamadan önce çocuğumuzla/öğrencimizle bu çalışmanın amaçlarını konuşmalıyız. Ana amaç; okumayı sökmektir. Bu eğitim materyali öncelikle okumaya kolay geçmeyi sağlayacak bir çalışma aracıdır. Okumayı sökebilmek için önce alfabedeki tüm harfleri öğrenmek gerekir. Harfleri öğrendikten sonra heceleri kolayca tanıma ve okuyabilme aşaması gelir. Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri; heceleri tanıma ve kolayca okumayı sağlar. Yani ilk hedefimiz heceleri kolay tanıma ve okuma olacaktır.
3-Amaç ve hedef konuşulduktan sonra eski bilgilerimizi gözden geçirmeliyiz. Çocuğumuz/öğrencimiz
Alfabedeki tüm harfleri tanıyor mu? Tanımıyorsa harfleri sıklıkla tekrarlarken bir yandan da hece şeritleriyle çalışmaya başlayabiliriz.
4-Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri ile öğrendiği sessiz harflerden başlamak üzere gün içinde sık sık çalışmalıyız. Bir şeridi seçip çocuğumuzla/öğrencimizle birlikte şeritteki tüm heceleri sırasıyla okumalıyız. Çocuğumuz heceleri pekiştirdikçe sadece kendisi seçtiği şeridi bize okuyabilir.
5-Kolay Okuma İçin Hece Şeritleri ile sık sık ve kısa süreli çalışmalar yapılması önerilir. Örneğin; her saat başı çocuğumuzu yanımıza çağırıp birkaç şerit seçtirip okutabiliriz. Bu kısa çalışma bittikten sonra çocuğumuz oyununa devam edebilir. Her saat başı çalışmakla günde pek çok kez tekrar yapma olanağı yaratmış oluruz .
6-Çocuğumuzun her okuduğu şerit için bir sticker (etiket) ya da puan gibi bir ödül verebiliriz Böylece çocuğumuzun çalışma motivasyonunu sürekli sağlamış oluruz. Çocuğumuzun çalışmayla ilgili duyguları hakkında konuşmak da motivasyonunu sürdürmeyi sağlayacaktır.
7-Birkaç günlük uygulama sonrası şeritleri kendi başına okuyabilme becerisi gözlenebilir. Gerekliyse çalışmalara aynı şekilde devam edebilir. Otomatik şekilde okuma geliştiyse heceleri ardı ardına birleştirme çalışmaları yani kelime okuma, elime tombalası çalışmalarına geçilebilir.
8-Çalışarak elde ettiğimiz pratikliği günlük hayatta kullanmaya başlamalıyız. Bunun için çalıştığımız şeritlere uygun kelimeleri vurgulamalıyız. Örneğin; b harfi ile ilgili şeridi çalıştıysak ba ile başlayan (baba, barış, bakkal vs.) kelimeleri hatırlamak, sözel olarak tekrarlamak gibi egzersizlerle heceleri pekiştirmeliyiz
İyi Çalışmalar Dileklerimizle
Uzm. Dr. Figen Şen Kösem
Çocuk ve Ergen Psikiyatristi
------------------------------------------------------------------
Kelime Tombalası
Kelime Tombalası; okumayı öğrenme aşamasındaki çocuklar için hazırlanmış bir eğitim materyalidir. İçerik ve yazı fontu Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni okuma yazma müfredatına uygundur. Eğitimcilerin okumayı öğretme sürecinde sıklıkla yararlandıkları teknikle hazırlanmıştır. Kelime Tombalasında yer alan harfler, heceler ve kelimeler okulda öğretilen sırada yer almaktadır. Okumanın sökülmesi ve okuma hızının artışı için harf, hece ve kelimelerin sık tekrarı büyük önem taşımaktadır. Kelime Tombalası çocukların sıkılmadan, eğlenceli şekilde, oyun oynayarak bol bol harf, hece ve kelime tekrarı yapmalarına ve okuma becerilerini geliştirmelerine olanak sağlamaktadır.
Kelime Tombalası Nasıl Kullanılır?
Öğrenci alfabenin ilk harflerini öğrenmeye başladığı anda Kelime Tombalası kullanılmaya başlanır. Sırasıyla öğrenmeye başladığı harfler ve bu harflerle ilişkili hece ve sözcükler perforajından yırtılarak torbanın içine teker teker atılır. Aynı harf, hece ve kelimelere karşılık gelen tombala kağıtlarından birer tane seçilerek oyun başlar. Oyunculardan biri torbadaki küçük kartları teker teker çekerek sesli olarak okur ve herkese gösterir. (Henüz harfleri, heceleri ya da kelimeleri yeni tanımaya başladığı dönemde torbadan kart çekmeyi öğrenci değil bizler yapmalıyız.) Kimin kartında bu harf, hece ya da kelime varsa üzerini kapatır. Kartındaki tüm kelimeleri kapatan kişi tombala der ve oyunu kazanmış olur.
“Okumayı sökme ve hızlandırma aşamalarında yararlı bir kaynak olarak hazırladığımız Kelime Tombalasını tüm ailenin birlikte oynamasını tavsiye ederim.”
Dr. Figen Şen Kösem
Çocuk Psikiyatrisi Uzmanı
-------------------------------------
------------------------------------
Harf Karıştırma Kitabı
‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı; Harfleri Karıştırma Sorunu yaşayan çocuklarımızın, uygun zihinsel egzersizlerle, harfleri karıştırmalarına neden olan temel algı farklılıkları ve zihinsel beceri eksikliklerini gidererek bu sorunun ortadan kalkmasına yardımcı olmaktadır. Ayrıca; Özel Öğrenme Güçlüğü yaşayan çocuklarımızın, ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin bu konuda çalışırken kullanabilecekleri bir eğitim materyalidir ve bu alanda nasıl çalışılabileceği konusunda fikir sahibi olmayı sağlayacaktır.
Özel Öğrenme Güçlüğünde harf karıştırmanın ana nedenlerinden biri, kişide görsel-işitsel dikkat, görsel-işitsel algı ve görsel-işitsel ayrımlaştırma becerilerinde eksikliklerin olmasıdır. Bu nedenle ‘‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı’nın içeriği, bu temel becerileri geliştirerek sorunu ortadan kaldırmak amacıyla oluşturulmuştur.
‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı; Özel Öğrenme Güçlüğüne yönelik uygulanması önerilen temel eğitim ilkeleri göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Kitabın kullanımıyla ilgili açıklamalar kullanma kılavuzu bölümünde açıklanmıştır. Kitaptaki egzersizlere başlamadan önce Kullanma Kılavuzu'nun okunması ve önerilen şekilde çalışılması, kitaptan en yüksek düzeyde yarar görülmesini sağlayacaktır.
‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı’ iki temel çalışma alanında yapılandırılmıştır. Bu alanların ilki; öğrenmeyi kolaylaştıracak şekilde kolaydan zora doğru hiyerarşik bir düzende oluşturulan, görsel-işitsel dikkat, görsel-işitsel algı ve görsel-işitsel ayrımlaştırma becerilerini artırmayı sağlayacak görsel ve işitsel egzersizleri içermektedir. İkinci çalışma alanı ise; ilkiyle paralel sürdürülen, öğrencinin çalışma motivasyonunu artırmayı sağlayan, ödül sistemine dayalı davranışçı tekniklerin uygulanmasını içermektedir.
Farklı fontlardan oluşan egzersizler ile çocukların farklı yazı tiplerini zorlanmadan okuyabilmeleri amaçlanmıştır.
Crossover Pencil Grip, eğitimciler ve terapistler tarafından önerilen ergonomik bir kalem tutma aparatıdır. Eğitim terapisti Dr. Lois Provda tarafından geliştirilmiştir.
Crossover Pencil Grip kalem tutamağı yorulmadan güzel yazmak için gerekli olan uygun kalem tutuşunu ve kontrolünü geliştirir. Kalem tutarken el parmaklarının doğru konumlanmasını öğreterek kalemin kontrollü tutulmasını sağlar. Özellikle kalemi uygun şekilde tutamayan çocuklar için uygundur. Ergonomik tasarımı el kaslarının çabuk yorulmasını engeller.
Ürün hem sağ elini hem sol elini kullananlar tarafından kullanılabilmektedir. Sağ elini kullananlar sağ el başparmaklarını "R" harfine, sol el ile yazanlar başparmaklarını "L" harfine yerleştirdiğinde diğer parmaklar doğal olarak yerleşerek uygun kalem tutuşu gerçekleşir.
Silikonlu özel yapısı ile benzer sert plastikten imal edilmiş taklit ürünlerden daha yumuşak ve ergonomik bir tutuş sağlar.
Eğitim terapisti Dr. Lois Provda tarafından geliştirilen ürün yorulmadan güzel yazmak için gerekli olan uygun kalem tutuşunu ve kontrolünü geliştirir. Kalem tutarken el parmaklarının doğru konumlanmasını öğreterek kalemin kontrollü tutulmasını sağlar. Özellikle kalemi uygun şekilde tutamayan çocuklar için uygundur. Ergonomik tasarımı el kaslarının çabuk yorulmasını engeller.
Baş parmak gripin altına yerleştirdiğinde diğer parmaklar doğal olarak yerleşerek uygun kalem tutuşu gerçekleşir. Yazma ve tutuş bozukluğu olan çocukların yazma becerilerinin gelişimini destekler. Disgrafi çalışmalarının verimliliğinin artmasını destekler.
1 Adet Kurşun Kalem Hediyedir.
Latex ve fithalat içermez.
Ürün kolaylıkla su ile temizlenebilir.
Amerika'dan İthal Edilmiştir.
3 Taksit | 6 Taksit | 9 Taksit | |
---|---|---|---|
406,96 TL x 3 Toplam : 1.220,89 TL |
218,28 TL x 6 Toplam : 1.309,68 TL |
155,39 TL x 9 Toplam : 1.398,47 TL |
|
406,96 TL x 3 Toplam : 1.220,89 TL |
218,28 TL x 6 Toplam : 1.309,68 TL |
155,39 TL x 9 Toplam : 1.398,47 TL |
|
406,96 TL x 3 Toplam : 1.220,89 TL |
218,28 TL x 6 Toplam : 1.309,68 TL |
155,39 TL x 9 Toplam : 1.398,47 TL |
|
406,96 TL x 3 Toplam : 1.220,89 TL |
218,28 TL x 6 Toplam : 1.309,68 TL |
155,39 TL x 9 Toplam : 1.398,47 TL |
|
406,96 TL x 3 Toplam : 1.220,89 TL |
218,28 TL x 6 Toplam : 1.309,68 TL |
155,39 TL x 9 Toplam : 1.398,47 TL |
|
406,96 TL x 3 Toplam : 1.220,89 TL |
218,28 TL x 6 Toplam : 1.309,68 TL |
155,39 TL x 9 Toplam : 1.398,47 TL |