Kolay Çarpım Tablosu - Ritmik Sayma

5 4
4 Yorum
Stok Durumu Stokta Var
26,50 TL
17,90 TL %32 indirim
Ürün Kodu : DM1003
3,36 TL x 6 ay’a varan taksit seçenekleri
Kredi Kartı, Havale/EFT veya Kapıda Ödeme seçeneği
Stokta Var
Kargo Bedava
Aynı Gün Kargo
  • Açıklama
  • Yorumlar (4)
  • Taksit Seçenekleri

Kolay Çarpım Tablosu İçin Ritmik Sayma Kartları

Ritmik sayma ilkokul dönemindeki en önemli kazanımlardandır.

Bu kazanımları eski sıkıcı yöntemlerle öğretmek ve öğrenmek matematiğe karşı olumsuz tutum gelişmesine sebep olmaktadır.

Çarpım tablosu oyunu ile ritmik sayma süreci hem okul öncesi dönemde hemde ilkokul döneminde eğlenceli ve kolay bir hale gelmektedir.

Kart Ölçüsü:  9 x 9 cm

KULLANIM KLAVUZU


1'den 10'a kadar sayılarla çarpım tablosu içermektedir.
Kolay Çarpım Tablosu için Kullanım Klavuzu; çarpım tablosunu öğrenmeye çalışan çocuklarımız için geliştirilmiştir. Çarpım tablosunu oyun oynar gibi zevkle çalışarak öğreten bir eğitim materyalidir.

 

Eğitim konusundaki kuramcılardan R.Gagne’ye göre öğrenmenin sağlanabilmesi için aşağıdaki aşamaları içeren bir öğretim yöntemi uygulanmalıdır.

1- Öğrencide ilgi uyandırma,

2- Öğrenciye hedefler hakkında bilgi verme,

3- Eski bilgilerin hatırlatılması,

4- Uyarıcı materyalin sunulması,

5- Öğrenciye rehberlik etme,

6- Davranışı ortaya çıkarma,

7- Dönüt-düzeltme verme,

8- Performansı değerlendirme,

9- Akılda kalıcılığı ve hayata transferi sağlama,

Kolay Çarpım Tablosu için Ritmik Sayma-1 ile R Gagne’nin eğitim kuramına dayanarak aşağıdaki şekilde çalışılması önerilir.

1- Kolay Çarpım Tablosu İçin Ritmik Sayma-1 ile renkli ve elle tutulabilir bir materyal olması,oyun oynar gibi çalışılması nedeniyle materyali kullanan kişide ilgi uyandırır,çalışma isteğini ve süresini arttırır.Gün içinde sık sık çalışılabilir.

2- Kolay Çarpım Tablosu Ritmik Sayma -1 ile çalışmaya başlamadan önce çocuğumuzla/öğrencimizle bu çalışmanın amaçlarını konuşmalıyız.Ana amaç;çarpım tablosunu öğrenmektir.Bu amaç için üretilmiş olan bu eğitim materyeli öncelikle çarpım tablosunu öğrenmek için gereken ritmik sayma becerisini geliştirecektir.Yani ilk hedefimiz ritmik saymayı öğrenmek olacaktır.

3- Amaç ve hedef konuşulduktan sonra eski bilgilerimizi gözden geçirmeliyiz Çocuğumuz/öğrencimiz hangi sayılarla ritmik sayma yapabiliyor. Bunları tekrar etmeliyiz.Daha sonra takıldığı düzeyden başlayarak materyali çalışmaya başlayabiliriz.Örneğin;ikişer ikişer sayabilen öğrencimiz için materyalin birler ve ikiler ritmik sayma bölümlerini kullanmalıyız.

4- Başlama noktamızı böylece belirlemiş oluruz.Eğer üçer üçer saymayı hedefliyorsak materyalin yalnızca üçer saymalı (yeşil renkliler) kısmını kullanmalıyız.

5- Kolay Çarpım Tablosu için Ritmik Sayma-1 çocuğumuzla/öğrencimizle birlikte çalışacağımız bir materyaldir.

6- Uygulama örnekleri;

A) Örneğin;üçer üçer ritmik saymadan başlıyorsak metaryalin sadece bu kısmını elimize alıp masa ya da halının üzerine karışık halde dağıtmalıyız. Daha sonra sırayla 3-6-9…. Toplamasını isteyebiliriz. Bu sırada sesli olarak topladığı rakamları tekrar etmelidir.

B) Halının üzerine biraz mesafeli olarak dağıttığımız materyalin üzerinde sırasıyla 3-6-9….. atlayarak en son rakama ulaşmasını isteyebiliriz. Bu sırada sesli olarak üzerinde zıpladığı rakamı söylemelidir.

C) Elimizde 3-6-9…. şeklinde sıraladığımız materyali hızlıca iskambil kağıdı gibi yüksek sesle sayarak açmasını isteyebiliriz.

D) Materyali biz elimizde tutarken onun sırasıyla bizden isteyerek 3-6-9….. şeklinde masanın, halının üzerinde ritmik sayıları sıralamasını isteyebiliriz.

7-Çocuğumuzun/öğrencimizin her gün düzenli olarak, sık sık farklı uygulamalarla sıkılmadan, yüksek motivasyonla, eğlenerek çalışmasına eşlik edip çalışmasının gelişmesi ve duyguları hakkında konuşmalıyız.

8-Her seviyede birkaç günlük uygulama sonrası ritmik saymayı akıldan yapabilme pratikliğine ulaşıp ulaşmadığı konusunda performans değerlendirmesi yapmalıyız. Bu noktada elinin parmaklarıyla ritmik sayma pratikliğini çalışmak gerekir.

9-Çalışarak elde ettiğimiz pratikliği günlük hayatta kullanmaya başlamalıyız. Bunun için çalıştığımız seviyeye uygun günlük yaşamdan problemlerle pekiştirmeliyiz. Örneğin; üçleri çalıştıysak markete gidip tanesi 3 lira olan bir ürün alıp, 6 tane alsaydık kaç lira ödeyeceğimizi hesaplayalım. Böylece ritmik saymadan çarpma işlemine geçiş sağlanmış ve kalıcı öğrenme gerçekleşmiş olacaktır.

 

 

İyi Çalışmalar Dileklerimizle
Uzman Dr. Figen Şen Kösem


“Destek Eğitim Odası”, okul ve kurumlarda, kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları kapsamında yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin sunulan eğitim hizmetlerinden en üst düzeyde yararlanmaları amacıyla özel araç gereçler ile eğitim materyalleri sağlanarak oluşturulmuş eğitim ortamlarıdır,Bu Set Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı için Destek eğitim odası eğitim sistemine uygun olarak tasarlanmıştır.

Gelişim Alanları : Aritmetik Matematik Becerileri
Yaş Aralıkları : 5 - 13 Yaş
Toplam 4 Değerlendirme

5

Ortalama Puan

  • 3
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • Renkli, basit anlaşılır bir ürün.

  • Çok renkli ve güzel bir ürün . Çarpım tablosunu öğretmek için çok güzel. Keşke oyun gibi olsaydı. Mesela sayılar kartın arkasına karışık yazılıp sadece bir doğru cevap olabilirdi. Umarım ileride öyle bir oyunda hazırlarsınız. Çalışmalarınızı çok seviyoruz. İyiki varsınız.

  • Taşınabilir boyutta olması çok iyi oldu. Oğlum ezberleyeceği kısmı yanına alıyor ve istediği yerde çalışıyor. Renkli olması dikkatini artırdı ve ezberlemesini kolaylaştırdı.

  • Daha önce de aynı ürünü almıştım. Uzun süre geçtiği için eskimeye başlamıştı. Arkadaşlarımda çok beğendikleri için yenilenmiş halini tekrar aldım. Gayet faydalı bir ürün. Çarpım tablosu çalışmaları için iyi bir materyal.

3 Taksit 6 Taksit 9 Taksit

6,41 TL x 3

Toplam : 19,22 TL

3,36 TL x 6

Toplam : 20,18 TL

2,37 TL x 9

Toplam : 21,29 TL

6,41 TL x 3

Toplam : 19,22 TL

3,36 TL x 6

Toplam : 20,18 TL

2,37 TL x 9

Toplam : 21,29 TL

6,41 TL x 3

Toplam : 19,22 TL

3,36 TL x 6

Toplam : 20,18 TL

2,37 TL x 9

Toplam : 21,29 TL

6,41 TL x 3

Toplam : 19,22 TL

3,36 TL x 6

Toplam : 20,18 TL

2,37 TL x 9

Toplam : 21,29 TL

6,41 TL x 3

Toplam : 19,22 TL

3,36 TL x 6

Toplam : 20,18 TL

2,37 TL x 9

Toplam : 21,29 TL

6,41 TL x 3

Toplam : 19,22 TL

3,36 TL x 6

Toplam : 20,18 TL

2,37 TL x 9

Toplam : 21,29 TL