Eğitimin amacı ve tanımı; felsefe, ekonomi, sosyoloji ve ps-ikoloji gibi olgulara bağlı olarak farklı zamanlarda farklı şekillerde nitelendirilmiştir. Günümüzde ekonominin temel öznesinin bilgi olması, felsefenin yapılandırmacılık boyutunda önem kazanması ve sosyolojik bağlamda bireyin özgürlüklerinin ve seçimlerinin ön plana çıkması gibi sebeplerden ötürü eğitimin tanımı ve misyonu da değişime uğramıştır. Günümüzde bireylerden var olan bilgi ve becerileri kazanmalarından ziyade bu bilgi ve becerileri zihinlerinde yapılandırmaları dahası yaratıcılık güçlerini kullanarak ortaya yeni bir ürün koymaları beklenmektedir. Her ne kadar eğitim bir üst yapı olsa da diğer alt yapı araçlarını etkilemesi ve bu yapıların değişimlerini sağlayan bireylerin yetiştirilmesini sağlaması gibi sebeplerden ötürü büyük önem arz etmektedir. Davranışçı yaklaşımın temel taşı olan ezberci eğitim yerini bireyin bilgiyi yapılandırmasına ve bilgileri analiz, sentez ve değerlendirme gibi aşamalardan geçirerek “tekrar yorumlamasına” dayalı olan yapılandırmacı anlayışa bırakmıştır. Temel eğitim felsefesinin değişmesi ile birlikte ülkeler mevcut programlarını gözden geçirmekte, öğretmen yetiştirme programlarını yapılandırmacı anlayış göre düzenlemekte ve öğretim materyallerini bilgi çağına uygun hale getirmektedir. Bu kapsamda eğitimöğretim faaliyetlerini uygulamaya koyan öğretmenlere büyük sorumluluklar düşmektedir. Öğretmenlik mesleğinin amaçları, yeterlikleri ve tanımlamaları değişmesine rağmen öğretmenlik bir meslek olarak önemini daima korumaktadır ve koruyacaktır. Bu kitap özellikle ilkokul 1. ve 2. sınıflarda eğitim-öğretim faaliyetlerinin temel noktasını oluşturan ilk okuma yazma öğretimi ve üniversitelerin eğitim fakültelerinde okutulan “İlk okuma-yazma öğretimi” dersi için hazırlanmıştır. İlkokul 1. ve 2. sınıflarda temel düzeyde okuma ve yazma becerisi kazanmamış öğrencilerin ileriki eğitim-öğretim kademelerinde büyük zorluklar yaşaması kaçınılmazdır. Bu bağlamda ilk okuma-yazma öğretiminin akademik yaşam içerisinde çok büyük bir önem arz ettiği söylenebilir. Eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler ve sınıf öğretmenlerine hitap etmemekte, her yaşta her düzeyde öğrenci velisi, öğretmen ve eğitim alanı ile ilişkili bireylere yönelik hazırlanmıştır. Bu kapsamda kullanılan kelimeler, tanımlar ve kavramlar herkesin anlayabileceği şekilde sade ve anlaşılabilir düzeydedir. Bu kitap diğer ilk okuma-yazma öğretimi kitaplarından farkiv lılaşmasını sağlayan bir takım yeniliklere sahiptir. Özellikle sınıf öğretmenlerinin ilk atama kapsamında atandıkları bölgeler ana dili Türkçe olmayan öğrencilerin yoğun olarak bulundukları yerler olması sebebiyle kitaba “anadili Türkçe olmayanlara ilk okuma-yazma öğretimi” adı altında bir bölüm eklenmiştir. “Okul öncesi eğitimin ilk okuma yazma sürecine etkisi” bölümünde ise okul öncesi eğitimin ilk okuma yazma çalışmaları açısından ne kadar önemli olduğu vurgulanmaya çalışılmıştır. Bunun yanı sıra birleştirilmiş sınıflarda yaşanan sorunlar göz önüne alındığında kitaba “birleştirilmiş sınıflarda ilk okuma-yazma öğretimi” adlı bir bölüm eklenerek bu sorunlara bir nebze de olsa çözüm önerileri getirilmiştir. Özellikle ilkokul 1. ve 2. sınıflarda sıklıkla karşılaşılan okuma güçlüğüne yönelik hazırlanan “disleksi (okuma güçlüğü)” bölümünde de okuma güçlüğünün ne olduğu ve bu durumlarda yapılması gereken çalışma ve uygulamalara ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Kitabın hazırlanmasında desteklerini esirgemeyen, her adımda bizlere yardımcı olan ve büyük bir özveriyle çalışan Saygıdeğer Bölüm Yazarlarımıza ne kadar teşekkür etsek azdır. Ayrıca kitabın düzenlenmesinde yardımcı olan Doç. Dr. İbrahim Coşkun ile Arş. Gör. Uzm. İbrahim Halil Yurdakal’a; basımda bize destek veren Anı Yayıncılık ailesine ve temsilcisi Sayın Özer Daşcan’a da teşekkürü bir borç biliriz.
3 Taksit | 6 Taksit | 9 Taksit | |
---|---|---|---|
9,13 TL x 3 Toplam : 27,39 TL |
4,90 TL x 6 Toplam : 29,38 TL |
3,49 TL x 9 Toplam : 31,37 TL |
|
9,13 TL x 3 Toplam : 27,39 TL |
4,90 TL x 6 Toplam : 29,38 TL |
3,49 TL x 9 Toplam : 31,37 TL |
|
9,13 TL x 3 Toplam : 27,39 TL |
4,90 TL x 6 Toplam : 29,38 TL |
3,49 TL x 9 Toplam : 31,37 TL |
|
9,13 TL x 3 Toplam : 27,39 TL |
4,90 TL x 6 Toplam : 29,38 TL |
3,49 TL x 9 Toplam : 31,37 TL |
|
9,13 TL x 3 Toplam : 27,39 TL |
4,90 TL x 6 Toplam : 29,38 TL |
3,49 TL x 9 Toplam : 31,37 TL |
|
9,13 TL x 3 Toplam : 27,39 TL |
4,90 TL x 6 Toplam : 29,38 TL |
3,49 TL x 9 Toplam : 31,37 TL |