Dil Ve Konuşma Bozuklukları Egzersizleri Sesleri Çalıştırmadan Öğrenmek Mümkün Mü ?
Yazar
Psikolog Mehmet Ali Vural
Bu kitapta, dil ve konuşma problemi olan bireylerin bu problemleriyle nasıl başa çıkabilecekleri, bu baş etmenin pratik yöntemlerinin ne olduğu, nasıl yapıldığı, uygulamalı verilere dayandırılarak anlatılmaktadır.
Konuşma bozukluklarının sağaltımı amacıyla hazırlanan bu kitap psikologlar, psikoloji bölüm öğrencileri, psikolojik danışmanlar, rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölüm öğrencileri, özel eğitim öğretmenleri ve özel eğitim öğretmenliği bölümü öğrencileri, odyologlar ve odyoloji bölüm öğrencileri, dil ve konuşma terapistleri ve bu alanda çocukları için eğitim alan aileler ve bu ailelerin çocuklarının yararlanması hedeflenerek pratik değeri olan uyugulamalı verilere dayandırılarak yazıldı.
Dil ve konuşma bozukluklarının sağaltımında kullanılacak yeni bir yöntem geliştirilmiştir. Bu yöntemle bir seansta anlamlı farklar yaratılmakta hatta bazı vakalarda % 100’e varan başarılar sağlanmaktadır. Bu başarılar kitapta “örnek vakalar” olarak yer almaktadır. Ayrıca farklı zaman aralıklarıyla (üç, dört, altı ay veya bir, üç, dört yıl) çocukların dil eğitimi verilmeden önce (ön-test) ve verildikten sonraki (son-test) başarılarına yer verildi. Kitapta 164 maddeden oluşan 287 tane egzersiz yer almaktadır.
Dil ve konuşma problemi olan herkes bu kaynaktan yararlanabilir.
- Dil ve Konuşma Gelişimi
- Lisan Gelişimi için Gerekli Şartlar
- Konuşmanın Fizyolojisi
- Zihinsel veya Fiziksel Engelli Çocukların Dil ve Konuşma Gelişimi
- Yapısal Bozukluklar Üst Damak Fotografları
- Hafif, Orta, Ağır Derecede Zihinsel Engelli Çocukların Dil ve Konuşma Gelişimi
- Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocukların-Bireylerin Eğitiminde Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Noktalar
- Aylara Göre Dil Gelişimleri
- Boş Vokal Çizelgeleri
- Boş Konsol Çizelgeleri
- Dil ve Konuşma Eğitimi Sonucunda Elde Edilmiş Başarı Örnekleri
- İfade Edici Dil Beceri Listesi (Uygulamalı)
- Tablo-1: A. ÖZSU’nun İfade Edici Dil Beceri Listesi (Ön-test ve Son-test)
- Tablo-2: A. ÖZSU’nun Ön-test ve Son-testteki Doğruları
- Tablo-3: A. ÖZSU’nun Ön-test ve Son-testteki Yanlışları
- Tablo-4: M. ÖZSU’nun İfade Edici Dil Beceri Listesi (Ön-test ve Son-test)
- Tablo-5: M. ÖZSU’nun Ön-test ve Son-testteki Doğruları
- Tablo-6: M. ÖZSU’nun Ön-test ve Son-testteki Yanlışları
- Tablo-7: Ahmet B. DENİZER’in İfade Edici Dil Beceri Listesi (Ön-test ve Son-test)
- Tablo-8: Ahmet B. DENİZER’in Ön-test ve Son-testteki Doğruları
- Tablo-9 : Ahmet B. DENİZER’in Ön-test ve Son-testteki Yanlışları
- Tablo-10: B. G. AĞCAKAYA’nın İfade Edici Dil Beceri Listesi (Ön-test ve Son-test)
- Tablo-11: B. G. AĞCAKAYA’nın Ön-test ve Son-testteki Doğruları
- Tablo-12: B. G. AĞCAKAYA’nın Ön-test ve Son-testteki Yanlışları
- Tablo-13: B.G. AĞCAKAYA’nın İfade Edici Dil Beceri Listesi (Ön-test ve Son-test)
- Tablo-14: B. G. AĞCAKAYA’nın Ön-test ve Son-testteki Doğruları
- Tablo-15: B. G. AĞCAKAYA’nın Ön-test ve Son-testteki Yanlışları
- Tablo-16: B. G. AĞCAKAYA’nın Üç Ayrı Uygulamadaki Doğru ve Yanlışları
- Tablo-17’nin Kullanımı ve Ayrntılı Değerlendirilmesi
- Tablo-17: Boş İfade Edici Dil Beceri Listesi (Ön-test ve Son-test)
- Egzersizlere Başlamadan Önce Kendinize Öncelikle Sormamız Gerekenler
- Egzersizlerin Başlangıcı
- Vokal Çalışmaları-1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
- Tablo-18: Aile İle İlgili Kelimeler
- Tablo-19: Vücut İle İlgili Kelimeler
- Tablo-20: Eylemler İle İlgili Kelimeler
- Yüz Kaslarının Kabiliyetini Geliştirme Egzersizleri
- Dil Kaslarının Kabiliyetini Geliştirme Egzersizleri
- Çene Kaslarının Kabiliyetini Geliştirme Egzersizleri
- Üfleme Çalışmalarından Bazı Kareler
- Kalemli Çalışmalarından Bazı Kareler
- Şeffaf İzolabant Yardımıyla Yapılan Çalışmalardan Bazı Kareler
- Vokaller
- Vokal Kartları
- Vokallerin Çıkarılışı
- Şekil-1: A Vokalinin Çıkarılışı
- Şekil-2: E Vokalinin Çıkarılışı
- Şekil-3: I Vokalinin Çıkarılışı
- Şekil-4: İ Vokalinin Çıkarılışı
- Şekil-5: O Vokalinin Çıkarılışı
- Şekil-6: Ö Vokalinin Çıkarılışı
- Şekil-7: U Vokalinin Çıkarılışı
- Şekil-8: Ü Vokalinin Çıkarılışı
- Vural Gırtlak Teması Yöntemi
- Vural Gırtlak Teması Yönteminin Dayanakları
- Şekil-9: Beyin Yarımküreleri
- Şekil-10: Ayrık Beyin Hastaları Deneyi
- Şekil-11: Ayrık Beyin Hastaları Deneyi
- Şekil-12: Görsel Sistemin Nöral Bağlantıları
- Üç Elin Aynı Anda Kullanılmasıyla Sağlanan Üç Temaslı Gırtlak Çalışması
- İki Elin Aynı Anda Kullanılmasıyla Sağlanan İki Temaslı Gırtlak Çalışması
- Bir Elin Kullanılmasıyla Sağlanan Bir Temaslı Gırtlak Çalışması
- İki Elin Aynı Anda Kullanılmasıyla Sağlanan Bir Temaslı Bilekli Çalışma
- Örnek Vakalar, Vaka-1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
- Örnek Vakaların Vokal ve Konsol Performansları (Tablo-21, 22, 23, 24, 25, 26, 27)
- Vural Vokal Kombinasyonları
- Tablo-28: Vural İkili Vokal Kombinasyonları
- Tablo-29: Vural Üçlü Vokal Kombinasyonları
- Tablo-30: Vural Dörtlü Vokal Kombinasyonları
- Vural-2014 Vokal Sarmal Çalışması (SO-SA)-1
- Vural-2014 Vokal Sarmal Çalışması (SA-SO)-2
- Vural-2014 Vokal Sarmal Çalışması(K-SO-SA)-3
- Vural-2014 Vokal Sarmalı-4
- Vural-2014 Vokal Sarmalı-5
- Vural-2014 Vokal Sarmalı-6
- Konsolların Konuşma Organlarından Kolaylıklarına Göre Çıkarılışları
- Kolaydan Zora Doğru Konsolların Çıkarılışları
- Vokal ve konsolların birlikte kullanımı (dıştan içe doğru)
- Vokal ve konsolların birlikte kullanımı (içten dışa doğru)
- İki Vokal ve Bir Konsolun Birlikte Kullanımı
- İki Vokal ve İki Konsolun Birlikte Kullanımı
- Tablo-31: S Sesiyle Problemi Olanlar İçin Alıştırma
- Tablo-32: …… Sesiyle Problemi Olanlar İçin Alıştırma Çizelgesi
- Tablo-32’in Kullanımı
- Birlikte Oynayalım Etkinlikleri
- Genel Bir Değerlendirme Yapma
- EK-I: Sözel Anlatım Bozukluğu İçin Tanı Ölçütleri
- EK-II: Fonolojik Bozukluk İçin Tanı Ölçütleri
- EK-III: Kekeleme İçin Tanı Ölçütleri
- EK-IV: Karışık Dili Algılama- Sözel Anlatım Bozukluğu İçin Tanı Ölçütleri
Yaş aralıkları ürünle ilgili genel fikir vermesi için geniş bir aralıkta referans olarak belirtilmektedir. Kesin bilgi için üretici sayfalarına veya ürün üzerindeki açıklamalara bakılmalı, bilgi bulunamadığı durumlarda bir uzmana danışılmalıdır.