Harf Karıştırma Kitabı

Harf Karıştırma Görsel - İşitsel Çalışma Kitabı; Harfleri Karıştırma Sorunu yaşayan çocuklarımızın, uygun zihinsel egzersizlerle, harfleri karıştırmalarına neden olan temel algı farklılıkları ve zihinsel beceri eksikliklerini gidererek bu sorunun ortadan kalkmasına yardımcı olmaktadır. Ayrıca; Özel Öğrenme Güçlüğü yaşayan çocuklarımızın, ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin bu konuda çalışırken kullanabilecekleri bir eğitim materyalidir ve bu alanda nasıl çalışılabileceği konusunda fikir sahibi olmayı sağlayacaktır.

398 kere görüntülendi.
1 min read

Harf Karıştırma Görsel – İşitsel Çalışma Kitabı; Harfleri Karıştırma Sorunu yaşayan çocuklarımızın, uygun zihinsel egzersizlerle, harfleri karıştırmalarına neden olan temel algı farklılıkları ve zihinsel beceri eksikliklerini gidererek bu sorunun ortadan kalkmasına yardımcı olmaktadır. Ayrıca; Özel Öğrenme Güçlüğü yaşayan çocuklarımızın, ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin bu konuda çalışırken kullanabilecekleri bir eğitim materyalidir ve bu alanda nasıl çalışılabileceği konusunda fikir sahibi olmayı sağlayacaktır.

Özel Öğrenme Güçlüğünde harf karıştırmanın ana nedenlerinden biri, kişide görsel-işitsel dikkat, görsel-işitsel algı ve görsel-işitsel ayrımlaştırma becerilerinde eksikliklerin olmasıdır. Bu nedenle ‘‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı’nın içeriği, bu temel becerileri geliştirerek sorunu ortadan kaldırmak amacıyla oluşturulmuştur.

‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı; Özel Öğrenme Güçlüğüne yönelik uygulanması önerilen temel eğitim ilkeleri göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Kitabın kullanımıyla ilgili açıklamalar kullanma kılavuzu bölümünde açıklanmıştır. Kitaptaki egzersizlere başlamadan önce Kullanma Kılavuzu’nun okunması ve önerilen şekilde çalışılması, kitaptan en yüksek düzeyde yarar görülmesini sağlayacaktır.

‘Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı’ iki temel çalışma alanında yapılandırılmıştır. Bu alanların ilki; öğrenmeyi kolaylaştıracak şekilde kolaydan zora doğru hiyerarşik bir düzende oluşturulan, görsel-işitsel dikkat, görsel-işitsel algı ve görsel-işitsel ayrımlaştırma becerilerini artırmayı sağlayacak görsel ve işitsel egzersizleri içermektedir. İkinci çalışma alanı ise; ilkiyle paralel sürdürülen, öğrencinin çalışma motivasyonunu artırmayı sağlayan, ödül sistemine dayalı davranışçı tekniklerin uygulanmasını içermektedir.

Farklı fontlardan oluşan egzersizler ile çocukların farklı yazı tiplerini zorlanmadan okuyabilmeleri amaçlanmıştır. Gözden geçirilmiş 3. Baskı 

Latest from Blog

Çocuklarda Teknoloji Kullanımı

Günümüzde teknoloji kullanımı her yaştan bireyde oldukça fazladır. Ekran maruziyeti, çocuklukçağında yetişkinlik dönemine oranla beyin gelişimini